Bliv leverandør hos Andel
Ønsker du at blive leverandør hos Andel og være med til at levere de bedste energiløsninger til vores kunder? Så læs videre og se, hvad der skal til, og hvad vi forventer af en leverandør.
Forsyningsvirksomhedsdirektivet og udbudsregler
Andel er en koncern hvoraf nogle af selskaberne er forsyningsselskaber og derfor underlagt Forsyningsvirksomhedsdirektivet. Derfor vil dele af vores indkøb være underlagt direktivet. Det betyder, at vi som koncern skal følge specifikke udbudsregler når vi indgår aftaler med leverandører. Forsyningsvirksomhedsdirektivet har til formål at sikre gennemsigtighed og lige konkurrencevilkår samt forhindre diskrimination ved udbud af kontrakter indenfor forsyningssektoren.
Løbende markedsundersøgelse
Hos Andel arbejder vi hele tiden på at forbedre vores produkter og ydelser. En vigtig del af det arbejde er løbende at undersøge leverandørmarkedet for at sikre de bedste løsninger for vores kolleger og kunder. Vi vurderer vores leverandører ud fra deres evne til at sikre høj kvalitet og pålidelighed i vores forsyning, men også i forhold til at øge vores konkurrenceevne.
Vi er altid interesserede i leverandører, der kan tilbyde innovative og kosteffektive løsninger, og vi rækker jævnligt ud til leverandører for at lære dem bedre at kende forud for udbud. Hvis du ønsker at samarbejde med Andel, opfordrer vi derfor til, at du gør materiale om dine produkter offentligt tilgængelige, sådan at vores indkøbere kan blive klogere på de gode løsninger i din virksomhed, når de afsøger markedet for potentielle samarbejdspartnere.
Hvordan bliver du leverandør?
Hvis du ønsker at blive leverandør hos Andel, er der forskellige muligheder:
Udbud
Kontrakter underlagt forsyningsdirektivet bliver offentliggjort på TED (Tender Electronic Daily) eller via kvalifikationssystemet Achilles.
Krav og certificeringer
Vær forberedt på, at du skal dokumentere, at din virksomhed opfylder de nødvendige krav og certificeringer, som gælder under forsyningsdirektivet, andre relevante reguleringer og/eller det konkrete udbud.
Markedsdialog
Hvis vi vurderer, at der er et potentielt match i forhold til vores nuværende behov, inviterer vi til en markedsdialog for at få en bedre forståelse af, hvordan vi i fællesskab kan stå stærkt i markedet.
Gør dig synlig
Sørg for at din virksomheds produkter er velbeskrevet, og vær konkret i de offentliggjorte materialer om, hvordan disse ydelser/produkter konkret kan forbedre konkurrenceevnen hos os som kunde.
Arbejd bæredygtigt
I andel arbejder vi aktivt med tiltag for at blive mere bæredygtige sammen med vores leverandører. Vi tilsigter derfor leverandører der aktivt arbejder henimod en grønnere virksomhed og kan levere CO2-data og ESG-selvevaluering på anmodning fra Andel. Læs mere i vores Supplier Code of Conduct her
Vores mål i Andel er at skabe bæredygtige og innovative energiløsninger for fremtiden sammen med vores samarbejdspartnere. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive til Andels indkøbsafdeling på supplier@andel.dk. Hvis det drejer sig om et konkret udbud, henviser vi til den gældende proces for henvendelser, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen.
Sådan håndterer vi indkøb i Andel
Hos Andel stræber vi efter at forbedre vores konkurrenceevne, bæredygtighed og forsyningssikkerhed gennem en effektiv og gennemsigtig indkøbsproces. Vores mål er at sikre, at Andel har de bedste leverandører på markedet samtidigt med, at vi minimerer transaktionsomkostningerne og øger den kommercielle værdi for både Andel og vores tilbudsgivere.
Forbedring af konkurrenceevne, bæredygtighed og forsyningssikkerhed
Vores indkøbsproces er designet til at identificere og styrke samarbejdet med leverandører, der kan tilbyde innovative og bæredygtige løsninger. Det bidrager til at styrke Andels position på markedet og sikrer en stabil og pålidelig forsyning til vores kunder.
Minimering af transaktionsomkostninger og øget kommerciel værdi
Vi har udviklet vores indkøbsproces med henblik på at minimere transaktionsomkostningerne for både Andel og vores tilbudsgivere. Vi skaber mere værdi og fremmer et økonomisk fordelagtigt samarbejde med en enkel og effektiv indkøbsproces.
Optimal udnyttelse af leverandørmarkedet
Vi foretager løbende markedsundersøgelser og vurderinger af leverandørmarkedet. Det skal sikre, at vi finder de bedste løsninger og samarbejdspartnere, der kan bidrage til vækst og succes for begge parter og for vores kunder.
Som potentiel leverandør er du derfor altid velkommen til at kontakte os og blive en del af vores netværk. Besøg vores leverandørportal på Andel.dk for mere information om, hvordan du gør.
Sådan sender du fakturaer til Andel
Alle fakturaer skal sendes elektronisk til det selskab, der er angivet på indkøbsordren. Her skal du angive selskabsnavn og EAN-nr.
Når du sender fakturaer, skal du huske at skrive indkøbsordrenummer på fakturaen. Faktura skal være udspecificeret i henhold til indkøbsordren og skal forsynes tydeligt med indkøbsordrenummer og navnereference. Faktura uden indkøbsordrenummer vil blive afvist
Hvis du ikke har modtaget en indkøbsordre eller er blevet oplyst et indkøbsordrenummer ved bestilling, skal du kontakte personen, som har bestilt varen/ydelsen hos dig og anmode om et indkøbsordrenummer.
Nedenfor kan du se EAN- og CVR-numre for alle selskaber i Andel-koncernen.
Selskabsnavn | EAN | CVR |
Andel A.m.b.A. | 579 000 166 2226 | 68 51 52 11 |
Andel Holding A/S | 579 000 166 2233 | 25 78 44 13 |
Nexel A/S | 579 000 204 7206 | 20 21 44 14 |
Andel Energi A/S | 579 000 166 2240 | 24 21 35 28 |
Watts A/S | 579 000 259 4779 | 41 50 14 80 |
Cerius A/S | 579 000 166 2264 | 28 11 32 85 |
Radius Elnet A/S | 579 000 204 7213 | 29 91 54 58 |
Andel Lumen A/S (tidl. City Light og SEAS-NVE Udelys) | 579 000 204 7602 | 25 78 45 10 |
Andel Ratio A/S | 579 000 166 2288 | 25 78 44 99 |
Du kan finde de generelle indkøbsbetingelser for Andel Holding og dets datterselskaber her: